Sóc de l’opinió, com deia Fuster que “tota política que no fem nosaltres serà feta contra nosaltres”, per això vaig acabar sent regidora de Bonrepòs i Mirambell, al juny de 1999. He vist moltes coses en estos darrers 13 anys, de bones i de dolentes.
Els darrers anys, la ciutadania ha perdut la confiança en els polítics, i no és estrany escoltar: “tots els polítics són iguals”. Cert que mai havíem arribat a l’actual nivell de corrupció i de polítics imputats, malbaratant diners públics, acabant amb l’estat de benestar, amb la taxa més alta d’atur, desnonaments, esclat de la bombolla immobiliària, estafa de les preferents, retallades dels serveis públics: educació, sanitat, justícia, dependència…, retrocessos en drets com la llei de reforma de l’administració local, llei Wert d’educació, la avantprojecte de llei de l’avortament o la llei mordassa, entre altres.

A més, passe el que passe no hi ha cap responsable polític, ni de l’accident de metro, ni del de Santiago, ni de l’accident del Prestige, ni del cas NOOS, ni del tancament de RTVV, ni del cas Gurtel. No podem oblidar que tots i cadascun dels polítics del PP són corresponsables de les polítiques del partit en el que militen. Així, tant l’alcalde i com els regidors del PP de Bonrepòs i Mirambell, són també responsables de la mala gestió dels seus a València i a l’Estat Espanyol. Jo, com a regidora del Bloc-Compromís, defense, en el meu poble, les polítiques del meu partit, i el dia que no estiga d’acord amb les seues propostes, me n’aniré a casa, però no argumentaré que una cosa és  el poble i una altra la resta del món, com fan ells.

És en les institucions on es decidix el model de poble i de país que volem. Per això els companys del col·lectiu i jo, estem tants anys treballant des de l’Ajuntament, i ho seguirem fent mentre tinguem un grup suficient de veïns i veïnes que ens donen el seu suport, i ho farem perquè estimem el nostre poble, i eixa, i cap altra, és la nostra motivació, perquè tots els polítics no som iguals.

Mª José Amigó Laguarda (portaveu de Compromís Bonrepòs i Mirambell)

Article publicat al Levante-emv el dimecres 15 de gener de 2014

1ArticleMjoLevante150114