Compromís Bonrepòs i Mirambell hem presentat una moció perquè entenem que l’Ajuntament de Bonrepòs i Mirambell ha d’exigir a la Conselleria d’educació la retirada del nou currículum de primària pels següents motius:

• No s’ha elaborat amb el consens de la comunitat educativa.
  • Margina el valencià (fins i tot l’assignatura de cultura valenciana es podrà impartir en castellà quan la llengua és la riquesa cultural més gran que tenim)
  • Redueix la qualitat educativa augmentant les assignatures avaluables, reduint a 45 minuts les classes, etc.
  • Resta poder decisori als Consells escolars.
  • Dificulta la comunicació entre docents i famílies.

La proposta d’acord (que ha segut rebutjada amb els vots dels 6 regidors/es del PP) era la següent:

“El Ple de l’Ajuntament de Bonrepòs i Mirambell acorda sol·licitar a la Conselleria d’Educació de la Generalitat Valenciana, la retirada immediata d’aquesta proposta i que es comence a treballar un Decret de currículum per a primària que reculla les demandes de la comunitat educativa i els agents sindicals, perquè estiga enllestit a setembre de 2015.”

Pensem que exigir consens amb la comunitat educativa i els agents sindicals en un tema tan important com una reforma educativa és una petició raonable per a qualsevol partit polític que es considere democràtic. Lamentablement el PP no ho és i preferix imposar a dialogar i arribar a consensos.

Compromís per Bonrepòs i Mirambell seguirem manifestant-nos en els plenaris i en el carrer en contra de la LOMQE i de qualsevol iniciativa de la Conselleria que supose retallades econòmiques i democràtiques per a l’escola pública.