Ja fa 100 dies que vam assumir la responsabilitat de governar Bonrepòs i Mirambell i tal com vam fer a partir dels primers quinze dies, tornem a parar-nos a analitzar que hem fet després de tornar de vacances i a informar-vos dels passos que anem donant. A continuació ens centrem en les nostres àrees de gestió encara que també treballem en impregnar de la nostra forma d’entendre la política en el funcionament general de l’ajuntament.

Rosabel, regidora de benestar social, igualtat i promoció econòmica. Horari d’atenció: dilluns de 17h a 19h.

Benestar social: M’he reunit un parell de vegades amb Jaime Utrillas que es el president de l’associació de discapacitats del País Valencià (CODIFIVA). Principalment hem parlat de com fer un conveni de col·laboració per a desenvolupar serveis d’ajuda als discapacitats de Bonrepòs i Mirambell. L’objectiu és que les persones en situació de dependència tinguen una bona qualitat de vida.

Setmana dels majors: gestió de totes les activitats, xarrades, tallers, berenar/sopar, espectacle i jocs diversos. Totes les activitats han segut molt ben acollides pels participants.

Igualtat: A principi del mes de setembre vaig parlar amb la presidenta de l’associació de dones del poble. Una de les accions que anem a fer (dins del Pla d’igualtat, i anar sumant) és una xarrada en novembre. Serà sobre prevenció de la violència de gènere en les xarxes socials. La ponent ha treballat en el projecte Irene i té experiència en la detecció, informació i ajuda en temes de violència. Per tal que d’arribar a la majoria de veïns i veïnes del poble hem impulsat la col·laboració a tres bandes entre l’AMPA, l’Associació Dones i l’Ajuntament.

Promoció Econòmica: Com estava previst, en setembre hem posat en marxa el Pla d’ocupació per al que es disposa d’una subvenció de poc més de 15.000€ per contractar a persones desocupades. Abans de fer pública l’oferta de treball hem fet un estudi sobre les necessitats i prioritats que té en aquestos moments l’ajuntament. La decisió que hem pres és contractar a tres tècnics a temps parcial per a treballar amb el següents perfils:

Tècnic de Biblioteconomia i documentació per realitzar tasques d’organització i digitalització de l’arxiu municipal.

Tècnic d’Orientació Laboral destinat a atenció usuaris desocupats, orientació i inserció laboral.

Tècnic Superior en Animació Sociocultural per dinamitzar les àrees de cultura i joventut que no compten amb cap tècnic.

En estos moments, l’ADL de l’ajuntament està fent la selecció.

Mª José, regidora d’urbanisme, agricultura i medi ambient. Horari d’atenció: dimecres de 18h a 20h.

Urbanisme: Hem fet vàries reunions per tal d’avançar en el tema de poder retirar les torres elèctriques. Ens hem reunit amb l’advocada que porta el tema, amb l’agrupació d’interés urbanístic amb l’enginyer que porta el tema elèctric i hem portat al ple de setembre esta qüestió per finalment poder ser l’ajuntament qui es faça carrec d’acabar les obres i retirar les torres, en un termini d’any i mig aproximadament, segons ens informen els professionals.

Hem atés temes urbanístics menors.

Hem iniciat converses amb els propietaris per dur endavant un projecte que ens fa molta il·lusió als company i companyes de Compromís: adquirir el magatzem de Mirambell per poder rehabilitar-lo i oferir un espai al poble. Encara estem al inici de les converses, però els projectes que s’inicien amb il·lusió es poden aconseguir més facilment.

Estem esperant que arriben els informes de la Conselleria per seguir treballant en la modificació del PGOU.

Hem notificat als propietaris del solar del parc dels militars que el solar ha de netejar-se i revisar a estabilitat de la tanca.

Dins del Pla d’Inversions Sostenibles de la Diputació, hem presentat els documents per accedir a la subvenció que será per rehabilitar el centre civic i els banys de la llar parroquial.

Agricultura:

Ens hem reunit amb el president i contable del Pou del Porvenir per intercanviar opinions al voltant del futur del pou i el seu equip directiu.

Seguim treballant en la modificacio del reglament del Consell Agrari, perque volem donar entrada a joves treballadors de la terra.

Assistir a la inauguració de FIMEL.

Medi Ambient:

Hem aprobat per unanimitat al ple adherir-se al Pacte d’alcaldes i alcaldesses impulsat per la UE, ara es farà una auditoria energètica i un pla d’eficiència energètica per estalviar diners i emissions de CO2 amb subvencions de la UE. Hem elaborat, junt als companys dels pobles de les riberes del Barranc del Carraixet, una moció als pressupostos generals de l’estat (PGE), per demanar que el barranc siga una via verda senyalitzada, amb indicacions turístiques que posen en valor el patrimoni, amb zones de descans i accessibles. També anem a treballar eixe tema desde l’àrea de medi ambient de la Diputació.

Rosella, regidora de cultura, educació i participació ciutadana.Horari d’atenció: dimecres de 18h a 20h.

ProgrCultu_BiM_Tardor2015_Página_1Cultura: Hem fet per primera vegada una publicitat conjunta de totes les escoles de música del poble i se’ls ha oferit assessorament per a sol·licitar les subvencions de la Conselleria. Hem participat la 2ª reunió del Consell Municipal de Cultura on s’han perfilat els estatuts que regiran el funcionament del consell. D’aquest organisme ha nascut i s’ha fet realitat el calendari d’actes culturals trimestrals que ja s’ha repartit per les cases. S’ha organitzat l’Exposició sobre Carles Salvador que ha segut visitada pels escolars i per nombrosos veïns i veïnes del poble. En aquests moments s’està preparant la programació cultural de l’any 2016 que aprovarà el Consell Municipal de Cultura. S’ha rescatat de l’oblit el Reglament de Normalització Lingüística de l’Ajuntament aprovat l’any 1991 i es vetlarà pel seu compliment. S’ha posat a l’abast dels veïns la premsa diària a la bilioteca municipal. Pròximament s’aquiriran els llibres de lectura dels estudiants d’ESO de valencià, castellà i anglés. Amb motiu del 9 d’octubre s’ha organitzat una visita guiada al Palau gòtic on té la seu la Generalitat Valenciana aprofitant els dies de portes obertes. Assistir als diferents actes culturals celebrats al poble durant estos mesos: concert-intercanvi Societat Musical, obra de teatre musical benèfica de l’Associació Peloki i Festa de la cultura popular, sopar Estellés i club de lectura de Macarella, entre d’altres.

Educació: Durant el mes d’agost es van fer les gestions oportunes per evitar la retirada d’una de les aules prefabricades de l’escola i es van fer obres al menjador de l’escola per esmorteir el soroll que sofrien els menuts i les monitores. Al mes de setembre ens hem reunit i hem publicitat l’Escola Municipal de Persones Adultes (EPA) on s’ha afegit un nou curs anglés conversa amb un gran èxit de matriculació. S’ha participat al Consell Escolar fent aportacions al Pla de Convivència i oferint seguir col·laborant en els projectes d’educació vial i l’hort escolar que ja s’estaven desenvolupant en cursos anteriors així com fent les gestions per oferir als escolars un curs de doblatge de pel·lícules en valencià. També ens hem reunit amb l’AMPA i el coordinador de policia per garantir la seguretat del xiquets i xiquetes quan entren i ixen de l’escola.

Participació ciutadana: Reunió amb els veïns i veïnes del carrer herbassers i adjacents per tractar el problema del trànsit on es va arribar a diferents acords per millorar la seguretat vial del veïnat afectat i es va acordar que es faça quan abans milor un estudi del trànsit i es prenguen mesures per evitar l’excés de velocitat. S’ha escrit una carta a l’ajuntament de Roccastrada per reprendre les activitats d’agermanament com l’intercanvi amb alguna associació i la creació al nostre poble del Comité d’agermanament. S’ha aprovat una moció a l’ajuntament per declarar Bonrepòs i Mirambell-poble refugi i teixir una xarxa de voluntariat d’ajuda als refugiats. Pròximament se celebrarà una assamblea ciutadana.

Nota: A més del treball a l’ajuntament hem fet reunions amb les comissions de treball de Compromís per determinar prioritats i crear un grup de suport a les regidores. Si tens ganes de treballar pel poble, tens les portes obertes. En Compromís tenim el convenciment que el treball en equip i la confrontació d’idees és el que ens portarà a gestionar l’ajuntament pensant sempre en el bé comú.

A més a més la gent més jove del col·lectiu està organitzant un gran concert de rock per al dia 31 d’octubre.

Foto 2-9-15 14 00 26