Ja fa més de 100 dies que estem al govern tornems a informar-vos de la faena que anem fent. A continuació ens centrem en les nostres àrees de gestió encara que també treballem en impregnar de la nostra forma d’entendre la política en el funcionament general de l’ajuntament.

MªJosé, regidora d’urbanisme, agricultura i medi ambient. Horari d’atenció: dimecres de 18h a 20h.

Urbanisme

Després d’aprovar al ple del dia 23 de setembre que les gestions per acabar amb el problema de les torres elèctriques de les UUEE 8-9-10-11 passava a ser responsabilitat de l’ajuntament, ens vàrem reunir amb el tècnic que ha fet el projecte elèctric per poder donar una solució i eliminar definitivament les torres. El procés no serà ràpid perquè cal notificar a tots els afectats, i el tràmits sempre es fan llarg, però esperem resoldre el problema en any i mig. També hem continuat les converses amb els propietaris del magatzem de la Plaça Sant Ferran, per mirar la possibilitat que l’ajuntament puga adquirir-lo perquè considerem que és un edifici amb un alt valor per la singularitat de la seu construcció, i perquè es podrà donar un molt bon ús a l’espai. Així mateix hem encarregat als tècnics municipals un informe per valorar l’estat de la construcció. Continuem valorant la manera de legalitzar la utilització dels solars com a pàrquingDesprés de notificar per carta certificada als propietaris dels terrenys del parc que cal netejar el solar i retirar els escombres, per una qüestió de salubritat i per què és un perill l’estat en què és troba, tal com diu l’informe tècnic, i donat que la gran majoria de cartes han sigut tornades a l’ajuntament sense poder notificar-les, la nostra obligació és intentar-ho de nou i en això estem. En relació al PGOU estem a l’espera que informen totes les Conselleries pertinents, per seguir endavant amb els tràmits. En el proper ple del mes de novembre durem a aprovació l’ordenança d’accessibilitat. Els tècnics estan treballant en el projecte de millora del Centre Cívic municipal i els bany de la Llar, que és durà a terme amb el pla d’inversions sostenibles de la Diputació de València.

Medi ambient

Despés d’aprovar el passat ple del 23 de setembre la nostra adhesió al Pacte d’alcaldies per lluitar contra el canvi climàtic, hem assistit a la jornada de formació que va oferir la Diputació de valència el passat 21 d’octubre. Anem a treballar de valent en este tema. Hem parlat amb el regidor d’urbanisme de l’ajuntament de Vinalesa, per tal de coordinar polítiques mediambientals. La propera setmana encetarem la ronda de reunions.

Des de l’ajuntament l’alcalde ha assistit en nom de tot l’equip de govern a vàries reunions amb tots els alcaldes dels pobles de les vores del Barranc del Carraixet, perquè també és una de les nostres prioritats, treballar conjuntament per què el mateix siga una via verda.

Agricultura

Estem treballant per la millora del Reglament del Consell Agrari Municipal i el mateix es durà a la seua aprovació el proper ple ordinari de novembre.

Rosabel, regidora de benestar social, igualtat i promoció econòmica. Horari d’atenció: dilluns de 17h a 19h.

Igualtat

IMG-20151027-WA0001Hem preparat acte/xarrada dia 20 novembre coordinadament amb l’Associació de Dones. En concret hem oferit col·laboració en la difusió fent cartells i la informació necessària per a la xarrada. En aquest moments estem preparant la publicitat necessària per a que el acte siga exitós. L’AMPA també ha col.laborat fent difusió entre els seus socisi sòcies. També estem organitzant un acte a la plaça del poble amb motiu del dia internacional contra la violència masclista (25 de novembre). Coma col·lectiu hem donat suport públicament a la Marxa estatal contra les violències masclistes que tindrà lloc a Madrid el dia 7 de novembre.

Benestar social

Hem demanat una reunió a la Direcció General de Infraestructures, al departament que du el tema de les vivendes socials, per a vore si ens poden dotar de pressupost per a millorar tres vivendes que tenim a Bonrepòs i Mirambell. Ja tenim data. Serà el dia 3 de novembre.

Com a regidora de Benestar social he acompanyat al president de l’associació de Jubilats i Pensionistes a un dinar comarcal de la Associació de Jubilats de l’Horta.

Gestió, planificació i inauguració del Taller de Memòria que des de l’ajuntament hem organizat per als majors.

Reunió amb el alcalde de Vinalesa per tractar el tema de l’ampliació jornada de treball de Treballadora Social de la Mancomunitat. Estudi de les necessitats que tenim en aquest moment, valoració i demanda a Conselleria i Diputació de més ajudes per a la contractació de més personal tècnic.

Hem colaborat en algunes activitats de les festes del Pilar amb la regidora de Festes i s’ha decidit que una part dels diners replegats de les paelles/calderes es dedique a Serveis Socials i l’altra part a cooperació internacional per a situacions d’emergència (Refugiats de Síria i inundacions al Sahara).

Hem preparat una assamblea per a tot el veïnat a partir de l’adhesió de Bonrepòs i Mirambell a la xarxa de poble refugi, en la que s’ha tret un llistat de persones voluntàries i un equip de treball per anar fent coses, hem agafat prou de idees cobre com poder col·laborar en els refugiats de la guerra de Síria. Hem fet 2 assemblees i s’ha fixat un dia d’activitats solidàries (29 de novembre) i diferents idees per fer relitat una xarxa de voluntariat al poble més enllà d’aquest tema en concret.

Promoció econòmica

Hem coordinat en la selecció de persones per al Pla d’ocupació Conjunt, que des de el area d’ocupació hem posat en marxa. S’ha seleccionat a tres persones que faràn les tasques de Biblioteca i arxiu, TASOC i Orientació Laboral. Han començat a treballar el dia 19 d’octubre fins el 28 de febrer de 2016. Hem parlat amb professionals autònoms que es dediquen a fer activitats per als majors. S’han oferit per a prestar els seus serveis al ajuntament en aquesta materia.

Com a regidora he assistit a la reunió de constitució de Consorci Pactem Nord i posteriorment com a membre de Pactem Nord, he anat als Premis Incorpora on són  premiades empreses que col·laboren en la inserció de persones amb risc d’exclusió social.

Rosella, regidora de cultura, educació i participació ciutadana. Horari d’atenció: dimecres de 18h a 20h.

Educació

IMG_20151029_135008He assistit com a regidora d’educació al Consell Escolar del mes d’octubre. Hem adquirit alguns llibres de lectura obligatòria dels alumnes de la ESO per a la biblioteca municipal. Hem posat un aparcabicis a l’escola i la Casa de la Cultura i hem instal·lat sistema d’alarma als barracons per poder posar projectors. Hem fet reunió de seguiment del funcionament amb professorat de la EPA.

Cultura

He participat com a regidora a l’animació lectora del mes d’octubre a la biblioteca. Hem organitzat una visita guiada  al Palau de la Generalitat Valenciana aprofitant els dies de portes obertes per commemorar el 9 d’octubre. Hem enviat una carta a Infraestructures educatives per sol·licitar informe de l’estat en que es troba l’expedient d’ampliació de l’escola i estem esperant contestació. Estem preparant la documentació per sol·licitar la devolució de part de l’import dels llibres de text de primària per part de la diputació i la Generalitat gràcies al Programa Xarxa Llibres. Amb la Tècnic d’Animació Sociocultural (TASOC) estem preparant la programació cultural de 2016 per portar-la al proper Consell Municipal de Cultura (4 novembre). Contactar amb joves artistes locals per intercanviar opinions.

Participació ciutadana

Hem enviat una carta a l’Ajuntament de Roccastrada per reprendre les activitats d’agermanament i estem a l’espera de rebre resposta. Estem organitzant junt amb la TASOC i la gent del poble que ha acudit a les Assemblees, la jornada d’activitats d’ajuda als refugiats (29 de novembre).

A més, Rosella ha assisistit com a representant de l’Ajuntament a reunions de la Mancomunitat del Carraixet, de l’Entitat Metropolitana de Tractament de Residus (EMTRE) i a una amb Giusseppe Grezzi (regidor de mobilitat de València) en que va plantejar-li novament la necessitat d’allargar la línia de l’autobús nocturn fins a Les Cases de Bàrcena, estudiar la manera de millorar la seguretat dels ciclistes que circulen per la carretera de Barcelona i l’oferiment que l’ajuntament de València s’adherisca a la reivindicació dels pobles de les vores del Barranc de Carraixet.

I per últim caldria ressenyar la visita de Rosella i Mª José en companyia de l’alcalde i el regidor d’Hisenda  a la Conselleria d’Hisenda on la Secretària Autonòmica d’Hisenda ( la nostra companya de Compromís Clara Ferrando) ens va assegurar que se’ns pagarà el deute de 2014 que té la Conselleria amb el nostre poble abans de final d’any (218.475€).

IMG-20151011-WA0029Nota: Pel que respecta al col·lectiu ens ho hem passat genial estes festes però també hem reunit les comissions de treball de Compromís per determinar prioritats de les regidories. Si tens ganes de treballar pel poble, tens les portes obertes. En Compromís tenim el convenciment que el treball en equip i la confrontació d’idees és el que ens portarà a gestionar l’ajuntament pensant sempre en el bé comú.