Compromís per Bonrepòs i Mirambell hem presentat una moció per al seu debat al Ple de setembre en que es demana al govern de l’estat espanyol que invertisca en recuperar el tren Gandia-Dénia. Aquesta reivindicació ha segut una constant per part de la ciutadania de les comarques de la Safor i les Marines des que l’any 1974 es va tancar (La Marina Plaza- 10 de febrer 2016)  . A aquesta reivindicació s’ha sumat la d’una connexió digna Dénia-Alacant.

El 8 de juliol passat es va fer públic un informe publicat pel Ministeri en que es descartava la inversió per considerar inviable el projecte. Aquest informe no atén les necessitats de la ciutadania perquè contempla un tren de luxe i d’alta velocitat (que només pararia a Oliva, Dénia i Benidorm) quan el que s’ha reivindicat sempre desde tots els sectors de la població és un tren de rodalia com el que uneix València amb Gandia i no un AVE.

La burla és encara més gran quan a l’estat espanyol s’han fet obres faraòniques i amb despesa pública ingent per portar l’AVE a ciutats sense tindre en compte les necessitats i que en el 25% de les estacions no superen ni els 100 passatgers al dia (El País- 22 de maig de 2016). On estan els informes previs que asseguraven la viabilitat econòmica?

Per tot això demanem que el ple de Bonrepòs i Mirambell se sume a la reivindicació dels pobles de La Safor i Les Marines demanant al Consell de la Generalitat Valenciana que exigisca al govern central que es pressuposte el Tren de la Costa com un tren de rodalia que vertebre el territori i unisca els diferents pobles entre ells i amb les ciutats més pròximes.

Pots llegir la moció presentada ací.