Des del col·lectiu local del Bloc-Compromís de Bonrepòs i Mirambell volem denunciar la manca d’informació del Consell i de l’Ajuntament en el desallotjament de les persones que ocupaven l’antiga base militar que es situava en el terme municipal del nostre poble ja que hem tingut coneixement dels fets a través de la premsa.

Segons hem pogut conèixer pels mitjans de comunicació, una part de les persones han abandonat el lloc cap a altres comunitats autònomes amb transport sufragat per l’Ajuntament de Bonrepòs i Mirambell, però altres no saben quina serà la seua destinació futura.

Davant aquests fets, ens agradaria que s’aclariren diverses qüestions:

• S’han tingut en compte raons humanitàries a l’hora de fer el desallotjament? S’ha garantit que les persones tinguen un lloc digne on anar? S’ha tingut assessorament per part d’ONG, Creu Roja o altres col·lectius? Quin tipus d’assessorament?

• Quant han costat el transport d’aquestes persones? Per què no estava prevista una partida pressupostària destinada a aquesta finalitat? Qui i quan ha pres aquesta decisió? És legal que l’ajuntament ho pague?

• Té l’Ajuntament i la Conselleria de Benestar Social un pla d’allotjament per a les persones que fins al moment estaven allí? S’ha tingut en compte que existeix un important grup de xiquets?

Des de el Bloc-Compromís de Bonrepòs i Mirambell, entenem que pagar el transprt públic a aquelles persones que han decidit anar-se’n voluntariament, abans de que es produira el desallotjament ordenat pel Jutjat nº 4 de Moncada, per a hui dia 23 de gener, no solventa el problema real. L’Ajuntament de Bonrepòs i Mirambell, sembla haver viscut sempre d’esquena a aquest problema, i ara, l’actual equip de govern ha pres totes les decisions relacionades amb aquest tema, absolutament en solitari i d’amagat, sense parlar ni amb els partits de l’oposició ni consultar al conjunt de la ciutadania, quan considerem que este es un problema humanitari que ens afecta a tots i totes.