Fa uns dies l’Ajuntament de Bonrepòs i Mirambell va formalitzar l’adhesió Som Energia a proposta de Compromís. Des del nostre col·lectiu fa molt de temps que estem convençuts que cal apostar per un altre model energètic més democràtic i més respectuós amb el medi ambient, per això vam proposar a l’equip de govern associar-nos a la cooperativa elèctrica Som Energia. Abans la regidora de medi ambient (Mª Josep Amigó) i la de participació ciutadana (Rosella Antolí) ens ven reunir amb 3 representants de la cooperativa que ens van traslladar que pel simple fet de fer-nos socis (té un cost de 100€) a més d’assessorar-nos a l’hora de contractar la llum en algun dels edificis municipals també podrien oferir a tots els veïns i veïnes del poble per reduir la factura de la llum i a les treballadores de l’àrea de serveis socials per assessorar a les famílies que passen per dificultats econòmiques perquè no caiguen en la pobresa energètica.

Som Energia és una cooperativa creada fa només 5 anys que comercialitza únicament energia provinent de fonts renovables, a més a més compta amb plantes de producció pròpies i en aquest moment compta amb més de 23.000 associats i gestiona més de 30.000 contractes de llum.

Quan l’ajuntament ens vam associar ens van informar que érem el primer ajuntament valencià i aquesta fet ens va fer moltíssima il·lusió. Després de festes començarem a estudiar la possibilitat de contractar la llum de diferents instal·lacions municipals amb la cooperativa perquè així a més de contribuir a un canvi en el model energètic millorarem la factura de la llum perquè els preus que ofereix Som Energia són molt competitius.

Abans d’entrar a l’equip de govern de l’Ajuntament de Bonrepòs i Mirambell vam dir que treballaríem per un poble més valencià, més respectuós amb el medi ambient, més just i més solidari. Poc a poc i sense descans anem fent passos en aquest sentit.