Tot i que ara els plenaris es graven i es pengen en el canal de youtube de l’ajuntament, el col·lectiu de Compromís BiM no deixem de fer-te un breu resum del que s’ha parlat i acordat en cada ple i, en el moment es penja el vídeo l’enllacem per si el teu interés és vore’l íntegrament.

El ple del dia 25 de gener era ordinari i es van tractar els següents punts:

1.- Aprovació, si escau, de les actes anteriors. Es van aprovar per unanimitat.

2.- Aprovació de l’ordenança de policia i bon govern. Aquesta ordenança fixa tota una sèrie de normes de convivència per afavorir el bon veïnatge i inclou sancions per a aquelles persones que no les complisquen. Aquestes normes fan referència a la via pública, els sorolls, la tinença d’animals, etc. En el moment estiga penjada a l’apartat de transparència de la web de l’ajuntament podràs consultar-la íntegrament. Aquesta ordenança es va aprovar per unanimitat.

3.- Elecció del jutge/jutgesssa de pau titular. Com sabràs el mes de juliol passat el jutge de pau titular va presentar la seua dimissió per motius personals. En aquest moment es va cobrir la vacant pel suplent però s’havia d’encetar el procediment per substituir la plaça del jutge o jutgessa de pau titular. L’equip de govern, a petició de Comopromís, vam optar per fer una convocatòria pública en la que s’havia d’aportar el currículum i després una breu entrevista on s’explicava les condicions i obligacions que comporta aquest càrrec i es demanava a les persones candidates la motivació que els havia fet presentar-se. A aquesta entrevista es va convocar a una persona de cada partit representat a l’ajuntament. El PP, com sempre, no va aparéixer. Finalment es va seleccionar a Lydia Martínez. Aquesta proposta s’havia de ratificar al ple. Es va aprovar amb els vots de Compromís i PSOE però el PP va votar en contra.

4.- Modificació de l’acord sobre règim de sessions de l’ajuntament. En Bonrepòs i  Mirambell els plens ordinaris se celebren el penúltim dimecres dels mesos imparells. Aquesta proposta el que pretenia era que hi haguera un poc més de flexibilitat per tal de convocar els plens en casa no de haver suficients temes a tractar o per problemes justificats d’algun membre de la corporació. En cas d’algun d’aquests problemes se seguirien convocant dins del mateix mes però podria canviar-se de dia. S’aprovà amb els vots favorables de Compromís i PSOE i el vot en contra del PP.

5.- Informes de presidència. L’alcalde va informar de com va l’oposició de cap de policia i Rosella Antolí, com a regidora d’educació va explicar que el CEIP Mare de Déu del Pilar està fent els tràmits per sol·licitar jornada contínua el curs vinent però que fins que la Conselleria no done el vist-i-plau al projecte peresentat pel claustre i les famílies voten en referèndum no hi haurà cap decisió al respecte.

6.- Informes organismes supramunicipals. L’alcalde com a representant de l’EMSHI explica que ja s’ha arribat a un acord entre l’entitat i els ajuntaments afectats per conflictes.

7.- Precs i preguntes. EL PP va preguntar per la jornada contínua, pels pressupostos participatius de 2016 i la llar parroquial.