La Llei de racionalització i sostenibilitat de l’administració local aprovada pel govern central amagada amargues conseqüències per als veïns i veïnes de Bonrepòs i Mirambell. Per exemple, l’atenció primària de Serveis Socials deixarà d’estar als ajuntaments, que només s’encarregaran d’avaluar i informar a una altra administració per tal que aquesta, si considera oportú actue. Què vol dir això? Que si una persona o família té un problema greu, anirà a l’ajuntament del poble però allí no li podran donar cap solució. Ja no serà la seua competència. És a dir, les persones més necessitades quedaran una miqueta més desemparades perquè els ajuntaments són els que més prompte i millor poden ajudar-les en aquests casos.

Per aquesta raó el Bloc-Compromís i el PSOE van presentar una moció demanant la retirada o modificació de l’avantprojecte de llei i que aquestes modificacions que afecten a les competències municipals s’aproven amb el consens de la Federació de municipis i no de forma unilateral. El PP va aprofitar la seua majoria absoluta per rebutjar la proposta. Salvar la cara al seu partit novament per davant dels interessos dels veïns i veïnes del poble.

El mateix ocorre amb le violència de gènere, fins ara els ajuntaments tenien la competència d’assistència en primera instància a les víctimes de violència de gènere. Amb aquesta nova llei tampoc serà ja competència de l’ajuntament. Les dones que pateixen aquest tipus de violència per tant hauran d’acudir a altres intitucions més llunyanes, amb més burocràcia i, per tant, quedaran més demeparades. El PSOE va presentar una moció demanant que no es retire la competència en polítiques d’igualtat, prevenció i assistència integral a les víctimes de violència de gènere als ajuntaments que també fou rebutjada amb els vots del PP.

Esperem que al poble no hagem de lamentar cap desgràcia per culpa d’aquesta decisió del govern i la complicitat dels regidors i alcaldes del PP de Bonrepòs i Mirambell.