Compromís per Bonrepòs i Mirambell presentarem en el ple del dia 29 de gener, una moció demanant que cap polític condemnat per corrupció puga optar a l’indult i la reprovació dels diputats del Partit Popular que van signar a favor de la concessió d’indult a Hernández Mateo (exalcalde de Torrevella condemnat a 3 anys de presó per corrupció).

A les Corts Valencianes, la tercera força política del Parlament és la de la corrupció. Entre els diputats i diputades del PP i aquells que estan al Grup Mixt imputats per al justícia per casos de corrupció en sumen 9 implicats en casos com Orange Market, Gürtel, Brugal, Cas Cooperació, etc, etc. Aquesta situació evidencia que el govern valencià ha estat sotmés a saqueig de diputats sense principis que han expol·liat la institució.

És una autèntica burla que es demane solidaritat amb qui ha utilitzat els fons públics per afavorir interessos particulars conscienment, i també ho és que es recolze una petició d’indult.

La corrupció és un mal endèmic de les societats amb dèficits democràtics i la majoria absoluta del PP en aquestos quasi 20 anys al País Valencià ha propiciat el desenvolupament d’una xarxa clientelar i una política de megalomania que ha arruïnat els valencians i valencianes i que, a dia d’avuí, ens fa patir la crisi de forma més crua i ens impedeix sortir-se’n sense la seua eradicació.

La gent de Compromís, entenem que la tasca política ha de ser exemplificant i exemplificadora, per això tot aquell que haja estat condemnat per algun delicte en relació a la pràctica política no sols deu ser incapacitat per exercercir-la, si no que també ha de complir amb la justícia de forma íntegra, sense indults, ni cap altre avantatge llevat dels que estiguen estrictament contemplats en l’ordenament jurídic.

Al nostre poble ens queda saber què voten els regidors i regidores del PP del poble. Només tenen 2 opcions:  tapar les vergonyes del seu partit on conviuen tan fàcilment amb la corrupció o si demanar responsabilitats i votar a favor de la democràcia de qualitat.