Després del 25M encara estem de ressaca electoral. Són molts els articles que s’han escrit a favor i en contra del que ha passat en aquestes eleccions europees, i la meua no deixarà de ser l’humil opiniò d’una regidora de poble, que el diumenge va assistir, des de la mesa electoral on era interventora, a la mort del bipartidisme.

Jo sempre he estat de l’opinió que les majories absolutes no són bones, perquè els partits que governen amb majoria no escolten el que pensen els partits de l’oposició, i acostumen a fer els que els bé en gana; fins ara semblava que funcionava, però ja fa temps que la ciutadania no confia en eixa forma de fer política, i han perdut la confiança en els polítics que governen sin escoltar al poble, i les urnes han parlat, i també comença a parlar la justícia, Rafael Blasco ha estat condemnat i inhabilitat i esperem que no siga l’únic.

Sé que estem davant d’unes eleccions europees on l’index de participació no arriba al 50%, però és sintomàtic que el PP i el PSOE hagen perdut la meitat dels seu recolzament en comparança a les europees de 2009, i que els partits “minoritaris” hagen entrat amb força a donar color a l’arc de Sant Martí.

Com a regidora de Compromís no puc estar més contenta del que ha passat, al meu poble, al País Valencià i a l’estat espanyol; primer perquè hem aconseguit que el nostre candidat, Jordi Sebastià, siga eurodiputat, i estic ben segura que no ens decebrà, segon perquè hi ha majoria de vots d’esquerres i tercer perquè s’acabat el bipartidisme.

Al meu poble si hipotèticament, traslladem el números del passat diumenge a unes eleccions municipals, el resultat seria. d’un total d’onze regidors/es: 3 PP, 3 PSOE, 2 Compromís, 1 EU, 1 UPyD, 1 Podemos; cadascú que faça la lectura que considere més convenient. Ara hem de treballar dur per aconseguir que eixa pluralitat es trasllade a la política municipal, autonòmica i estatal. I dir definitivament adéu al bipartidisme i benvinguda la pluralitat, i si és d’esquerres i progressista, millor que millor.

Maria Josep Amigó portaveu de Compromís per Bonrepòs i Mirambell

* Article publicat el 31 de maig de 2014 al Levante-emv