El passat divendres 25 de juliol la nostra regidora Mª Josep Amigó va assistir a un espectacle lamentable que li va produir fàstic com a veïna de Bonrepòs i Mirambell, el mateix ens va passar a la resta del col·lectiu per això pensem que el conjunt de la ciutadania ha de conéixer els fets.

L’alcalde ens va convocar a una reunió sobre assumptes socials a Jesús Raga (portaveu del PSOE) a l’actual jutgessa de pau, a la treballadora social i a MªJosep Amigó (portaveu de Compromís). A la reunió també va assistir la regidora Trini Trives. Cal dir que cap persona, exeptuant el propi alcalde i la regidora del seu partit) sabíem quin era el contingut de la reunió perquè no se’ns havia informat prèviament.

Només començar, l’alcalde li demana a l’actual jutgessa de pau que retire la seua sol·licitud de renovació del càrrec perquè té una documentació compromesa sobre la seua persona.

Moments després ens adonem que l’alcalde ha amagat durant 8 mesos una carta adreçada a serveis socials municipals amb la intenció d’utilitzar-la políticament contra el portaveu del PSOE. El cas és que la jutgessa de pau havia fet una infracció de trànsit lleu per fer-li un favor a la mare del regidor que fou sancionada en el seu moment (octubre 2013). Com la sanció havia segut provocada perquè la targeta de discapacitat del regidor estava caducada, aquesta fou retirada i des de serveis socials municipals a sol·licitud de l’interessat se’n va facilitar una nova després de comprovar que l’anterior havia estat retirada com així ho indica la llei.

En aquesta reunió (divendres 25 de juliol de 2014) l’alcalde no solament va fer xantatge a l’actual jutgessa de pau, com ja hem dit abans, sinó que a més es va insinuar que la treballadora social de l’ajuntament havia comés una il·legalitat sense tindre cap prova. Aquests fets són gravíssims en qualsevol cas, sumats a la retenció de documentació adreçada a la treballadora social durant 8 mesos, però més encara tractant-se de l’alcalde del nostre poble.

I tot açò per què? Doncs perquè l’alcalde volia presentar com a jutge de pau i suplent a 2 membres del Partit Popular del poble (J. Devís i J. Sanchis) que, tot i que per no infringir la llei possiblement ja no són militants del PP, tot el món sap de la seua militància, sense anar més lluny actuant com a interventors del partit en les passades eleccions europees i, en el cas de J.Sanchis haver estat regidor del PP durant més de 4 anys.

És a dir, el senyor alcalde, actua de forma més pròpia de sèries de mafiosos de la televisió per col·locar a dos companys de partit. Però no solament això, sinó que el que pretén és dir-nos que no hi ha cap irregularitat.

Serà legal, senyor Traver, però èticament no pot ser més reprovable la seua actitud i la del seu partit. El nou jutge de pau (J.Devís) i el seu suplent (J.Sanchis) han estat triats únicament amb els vots del partit que té la majoria absoluta (que és el seu partit) quan els anteriors sempre s’havien triat per unanimitat o amb cap vot en contra donat que és el conjunt de la ciutadania la que ha de mostrar confiança en la seua imparcialitat i el seu tarannà mediador.

Compromís pensem que tant el procediment d’elecció com el mateix perfil de les persones escollides no compleixen amb els requisits ètics i morals que requereix aquest càrrec i desitgem que siga l’última vegada que en este poble s’arriba a aquestos nivells de “misèria política” que ens avergonyeixen com a veïns i veïnes del nostre poble.

Nota addicional: Tot i que des de fa temps a la web de l’ajuntament es publiquen totes les ofertes d’ocupació públiques, la vacant de jutge de pau no s’ha publicitat més enllà del Butlletí oficial. Ni s’ha fet cap ban, ni s’ha penjat a la pàgina del facebook ni a la web de l’ajuntament potser per impedir que més veïns i veïnes del poble es presentaren lliurement.